Conform unor noi rapoarte, s-au înregistrat progrese, dar încă există lacune semnificative în ceea ce privește acțiunile întreprinse de semnatarii codului de bune practici privind dezinformarea

Astăzi, 7 octombrie, Comisia Europeană publică al doilea set de rapoarte privind acțiunile întreprinse de semnatarii codului de bune practici privind dezinformarea pentru a combate informațiile false și înșelătoare cu privire la coronavirus. Rapoartele oferă o bună imagine de ansamblu asupra acțiunilor întreprinse. Cu toate acestea, există în continuare lacune substanțiale în ceea ce privește datele furnizate.

Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Considerăm că semnatarii își continuă eforturile de promovare a conținutului documentat și de limitare a diseminării de conținut care conține informații false sau înșelătoare pe canalele online. Mai sunt încă multe de făcut pentru a spori transparența și responsabilizarea. Pentru aceasta, facem apel la toate părțile interesate relevante, cum ar fi alte platforme online și companii de publicitate, să adere la cod.” 

Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a adăugat: „Raportarea de către platforme evoluează în direcția cea bună; acestea sunt conștiente de responsabilitatea lor crucială în lupta împotriva dezinformării, dar vom continua să monitorizăm îndeaproape eforturile lor și să ne implicăm alături de ei .”

Rapoartele platformelor online se publică lunar, astfel cum a anunțat Comisia în comunicarea comună din 10 iunie 2020. Cea mai recentă ediție relatează acțiunile întreprinse de platformele participante în luna august, incluzând și  rapoartele semnatarilor din cadrul asociațiilor profesionale din sectorul publicității. Conform acestora, platformele au continuat să sporească vizibilitatea surselor de informații confirmate, să respingă și să elimine conținutul care încalcă condițiile lor actualizate de furnizare a serviciilor și și-au intensificat eforturile de blocare sau de eliminare a publicității care exploatează criza. Cu toate acestea, trebuie furnizate date cantitative mai complete, specifice și detaliate.

Comisia va face dovada abordării sale globale prin prezentarea a două inițiative complementare până la sfârșitul anului: un Plan de acțiune pentru democrația europeană și un pachet legislativ privind serviciile digitale. În plus, Observatorul european al mass-mediei digitale, care este funcțional de la 1 iunie, va contribui la supravegherea politicilor platformelor și a ecosistemului mass-media digital, în cooperare cu o comunitate multidisciplinară compusă din cercetători universitari, verificatori ai veridicității informațiilor, profesioniști din domeniul mass-media și alte părți interesate relevante, ca urmare a unei cereri de propuneri în valoare de 9 milioane de euro, la care participarea este deschisă până la 5 noiembrie.

Noul coronavirus: Comisia semnează cu Gilead un contract de achiziție comună pentru aprovizionare cu remdesivir
Comisia Europeană va emite în cadrul Instrumentului SURE al UE obligațiuni cu impact social în valoare de până la 100 de miliarde de euro